lördag 2 maj 2009

Lördag 2009-05-02

För nio år sen idag gick jag på en av två svåraste begravningarna i mitt liv en fantastisk vän dog i en smitningsolycka och jag saknar honom fortfarande och kommer nog aldrig sluta med det. I såna stunder vill jag tro på ett liv efter döden, att han sitter i sin himel med en öl i handen lyssnar på sin favorit musik, röker en cigg och då och då säger nån av sina strålande ironiska, sarkastiska kommentarer. "P" du finns för alltid i mitt hjärta. När jag tänker på hur snabbt man kan förlora en människa så vill jag inget hellre än att leva som varje dag vore den sista och visa dom människor jag bryr mig om hur mycket jag uppskattar att dom finns. Jag kanske inte alltid varit den snälla ödmjuka människa jag vill vara, men försöker att inte såra någon medvetet. Fast just nu sitter jag och uppbådar styrka för att få nån att lämna mig ifred, jag trodde att subtila signaler skulle fungera men jag har själv varit i samma sits och i vissa situationer väljer man att inte se och låtsas att allt är som man vill ha det, mao en riktigt rosa elefant klappar omkring här nu igen! Missförstå mig rätt jag är på toppenhumör även idag och solen skiner i kapp med mitt humör så har som vanligt inget att klaga på bara lite aktiva val att ta tag i. Torsdagkväll blev precis så perfekt som jag hoppades god mat, god dryck och toppen sällskap tusen tack "T" och co. Igår var jag lite sliten efter den underbara kvällen men orkade ialla fall träffa en kompis senare på kvällen, trevligt. Idag har jag inte fått ett skapandes någe gjort än men måse snart ta tag i alla måsten så att jag nöjd kan njuta av ytterligare en trevlig kväll.

/Pigga&soliga kramar, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar