måndag 18 maj 2009

Måndag 2009-05-18

Helgen blev ganska lugn och behaglig, fick en hel del gjort. Har klippt mig och slingat håret så nu är det gamla "lockiga burret" ett minne blott och hårborsten glider snällt igenom håret utan att fastna. Efter förmiddagsens klippning i lördags åkte vi ner till Pålsboda för att se om "Z" och Mira trivs lika bra ihop som vi människor gör, men icke Mira morra, skällde och domdera på Z som blev jätteglad och trodde att han skulle få en ny kompis men skam den som ger sig sa "Z" och fortsatte men Mira är svårflörtad så dom är fortfarande inte vänner, men kanske hoppet är inte helt ute. Kvällen tillbringa vi i lugn och ro slötittandes på melodifestivalen. I söndags gick vi upp ganska sent och satte full fart hem till mamma och pappa där lunch och mys i solen väntade en alldeles lagom dag på många sätt. På väg hem så åkte vi och hälsa på Mira´s lunchsällskap en mycket god vän som ska gå ut med henne på lunchen så att hon inte blir ensam allt för länge. En kortare promenad senare var vi på väg hemåt igen. Resten av kvällen fixades "Måsten" och avslutades med en längre kvällspromenad innan det var dags för kvällsfika och mys i soffan med nån som jag väljer att kalla "den onämnbara" att jag fick hjälp med ett glödlampsbyte var som grädde på moset. Efter en sen kväll (och en hel del prat) eller ska vi kalla det tidig morgon stöp Mira och jag i säng och sov gott tills klockan ringde och det var dags att ge sig ut i det mindre fina vädret på dagens första hundpromenad. Vilken smärta det var 9:30 att behöva säga hejdå till mitt lilla underverk och stänga dörren och veta att hon skulle vara själv tills det var dags för lunchpromenaden. Jag är så blödig mycket mer än jag själv begriper. Dagen har rullat på i ett rasande tempo, var bla. på anställningsinterjuv på min lunchrast och jag hoppas verkligen att jag får det här jobbet dels för att jag tror det skulle passa mig och dels för att det kan resultera i en fast tjänst. Men mer om det nästa vecka då jag hoppas att "domen" fallit. Har fått veta att min lilla älskling inte varit tyst hela dagen idag hur illa och hur mycket ska jag ta reda på ikväll. Vill bara släppa allt jag har för händerna och åka hem till henne och pussa å krama henne och visa henne hur mycket jag älskar henne!! Vet inte vad jag ska göra om hon inte klarar ensamma dagar, mitt hjärta brister om jag måste lämna henne ifrån mig. Det SKA gå, men aldrig på bekostnad av hennes välmående!!! Jag håller er uppdaterade hur det går.
Har träffat mitt ögongodis idag, om jag bara visste hur man gör när man flirtar och slänga ur mig nåt fyndigt så jag får se om han kan nappa om jag ger han ett bete. Men å andra sidan jag har varit "lekledare" i så många relationer så vore trevligt om man fick bli uppvaktad och bortskämd lite grann nångång!!!

//Kram, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar