fredag 15 maj 2009

Fredag 2009-05-15

Ojoj det både händer och inte händer saker just nu och allt i högt tempo därav ett avbrott i bloggandet. Hur ska jag veta vad som är rätt och fel beslut, känns som hjärtat säger en sak och hjärnan en annan!! Men får helt enkelt prova mig fram och se hur det går för nånstans känns det som att så länge jag alltid ska ta "vuxna" och "förnuftiga" beslut så kommer jag aldrig leva fullt ut. Vad är det värsta som kan hända, jo att det blir pannkaka av alltihop och ingen kommer dö eller blöda så vad har jag att förlora?! Men självklart kan detta sluta med ett brustet hjärta och tilltuffsat ego men den insatsen får jag räkna med så är det ju alltid i relationer oavsett om det handlar om kärlek, vänskap, jobb och så vidare. Ikväll får jag förhoppningsvis lite annat att fokusera på då vi ska grilla och ha det bra i kvällssolen och bara ta de lugnt och njuta av att en förhoppningsvis skön helg tar sin början. Innan "gästerna" kommer så kommer Mira Mys och den här gången ska vi prova att låta henne stanna på en mer permanent basis, men vågar inte ens drömma om att detta verkligen kommer fungera då jag inget hellre vill än att ha henne hos mig jämt men frågan är om jag kan få alla bitarna på plats utan att varken hon eller jag blir lidande. Å vad som händer med den dagliga sysselsättningen om 2 eckor har jag inte en susning om, det verkar kunna sluta hur som helst och det "gnager" ju också en hel del i bakhuvudet vad alla dessa lösa trådar kommer leda till. Ibland vill jag bara inte vara vuxen, men ändå fast det är lite "rocky road" så älskar jag ju mitt liv, mina vänner och familj och skulle inte vilja missa en sekund av alltihop! Hur som haver trots all ambivalens, så kan de ju som sagt inte blir mer än pannkaka och pannkakor går ju att hantera dom också antingen dom är i stekpannan eller inte så "let the game begin" och det som inte dödar härdar ... to be continued!

//Kram, C!

1 kommentar:

  1. Följ ditt hjärta, Cissi! Pannkakor är ju goda så mumsa på du ;)

    SvaraRadera