onsdag 20 maj 2009

Onsdag 2009-05-20

Vad tiden rusar på snart är det ju slut på Maj! Var tar all tid vägen ?!¨Nu har jag varit på ytterligare en anställningsinterjuv så får väl snällt vänta och se vart alltihop slutar. Men har ialla fall gjort mitt yttersta som alltid och blir det sen inget så finns det säkert en mening med det också. Mira gör inga framsteg men på fredag ska jag filma henne s¨å jag får en uppfattning om hur mycket hon låter och vad hon faktiskt gör när jag inte är hemma och hon är världens lugnaste hund. Men idag fick jag bevis för att även en timmes ensamhet får henne at bete sig som jag syssla med djurplågeri av svårare art. Önskar man kunde förklara för henne så att hon förstod att jag kommer tillbaka och att hon bara blir ensam korta stunder och kan hon inte leva med det så måste hon ju flytta vilket ingen av oss iblandade vill.
Nu har jag en "plan" för hur jag kanske kan få mitt "ögongodis" att fatta att vi nog skulle ha trevligt i varandras sällskap, men vi får se om jag törs. Men å andra sidan vill han inte umgås så är det ju bara att rycka på axlarna och gå vidare, jaja efter att nojat ihjäl mig om varför han inte vill men har inte hunnit måla fan på väggen än bara en skiss än så länge :P Jag börjar ialla fall ana ett mönster i vilka pojkar som faller mig i smaken och det är ju trevligt jag som alltid sagt att jag inte har nån "typ". Imorgon är det ledig dag *tjihoo* då ska det fixas måsten men ikväll är jag värd minst ett glas vin och vem vet kanske lite trevligt sällskap men första punkten på "kvällslistan" är promenad med Mira Mys! Min älskade hårboll som inte begriper hur väl jag vill henne, kan säga att det är inte mycket som får mig ur sängen före 07 på morgonen för att ta en promenad!! Är nog bara hon som lyckats så jag hoppas hon kan gengälda tjänsten genom att sluta tycka synd om sig själv när hon är ensam.

/kram, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar