söndag 10 maj 2009

Söndag 2009-05-10

Gokväll ... vart tog helgen vägen?! Tyckte nyss Mira kom och det var fredagkväll. Igår gick dagen i ett nafs, vårat laxkokande blev det inte mycket av på grund av incidenter man inte kan styra över men fisken är ialla fall levererad och ska tillagas för att bli matlådor. Men kvällen gick enligt plan och U dök punktligt upp för mat och efterätt och vi hade en mycket trevlig kväll som avslutades med en gemensam promenad med Mira Mys! Mira sover självklart i min säng vilket är mycket uppskattat det är som att ha ett levande gosedjur i sängen. Idag har vi varit ute hos mamma och pappa där det vankades god mat och efterrätt och efter en promenad med Pappa och Mira så drack vi kaffe innan det var dags att återvända hem. Var för ett par timmar sen och lämnade min underbara vän och jag saknar henne redan enormt! Hon är så klok, vacker och snäll vill bara busa, gosa, krama på henne hela tiden. Men i veckan får jag ju träffa min andra husky favorit Z :) Å dessa hundar vad vore jag utan dom! Tack Mira och Z´s ägare som låter mig få ha dom i mitt liv :) Om de ändå vore lika lätt med killar, men där minglar "rosa elefanter" omkring och vräker ur sig saker som får relativitetsteorin att framstå som en simpel liten historia! Slår det slint i varenda killhuvud när det blir vår eller vad händer, den ena mer "mystiskt" än den andra har avlöst varandra hela veckan och den som jag faktiskt bryr mig om vad han säger begriper jag minst av alla!! Var de en invit, eller ett konstaterande eller faktsikt som det lät .. ett erbjudande? OM man vill ha mig i sitt liv så måste man tala K L A R S P R Å K annars blir det ingenting av någonting jag är inget fan av gissningstävlan och luddiga frågor. Vi ses på landet, tänd grillen, släng på köttet och korka upp vinet så är jag fast som i ett skruvstäd för en kväll och du kan visa mig vad du vill så jag slipper detta nojande.Jag har ju insett att det borde vara vi, frågan är bara om du kom till samma slutsats eller om du bara var artig! Nej ett sista ryck med "måsten" innan det är dags att bege sig till drömmarnas land på väg mot en ny vecka med nya möjligheter!!

//Kram & godnatt, C!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar