tisdag 14 april 2009

Tisdag 2009-04-14

Dagen har varit lugn och behaglig och jag börjar komma in i jobblunken igen efter att varit ledig i fyra sköna dagar. Fick lite nyheter idag när en av mina närmaste vänner ringde, jag håller tummar och tår för att det blir en förändring i hennes liv vilket skulle vara till glädje för oss båda, för då skulle vi ses oftare och det gillar jag! Tänk vilken lyx att kunna ringa och be om en myslunch i solen och snacka lite strunt bara sådär!! Jag har sena passet denna vecka vilket innebär att jag inte får gå hem innan klockan 19:00 vilket iofs är ok. när man vet hur morgontrött jag är och att då börja 10:00 är rena lyxen men eftermiddagen kan lätt bli lite seg, tur man har bra kollegor! Ikväll ska jag göra lite matlådor när jag kommit hem för är ju inte allt för många som kan ses på en lunch när lunchen helst ska börja klockan två för att eftermiddagen inte ska kännas evighetslång, och att äta ute själv tycker jag inte är så skoj men visst händer det. Vi får väl se om nån håller mig sällskap eller om jag får äta på kontoret hela veckan, brukar ialla fall avsluta varje ensam lunch med en promenad på stan. Och det mina vänner är inte alltid så lyckat, att gå på stan på lunchen innebär ett och annat impulsköp, förvisso saker/kläder jag behöver men just nu ska jag vara lite rädd om slantarna och inte som förra torsdagen bara "råka" köpa ett par super perfekta jeans, "olyckor" har även inträffat på vägen hem från jobbet dvs. jag ska bara tiiiiitta liiiite och vips står jag i kassan och drar kortet för att man vill ta med sig en snygg topp hem. Behöver jag tillägga att jag numera cyklar till och från jobbet för att undvika dom värsta frestelserna ;)))
Nu ska jag avbryta så kanske jag skriver mer senare ikväll ... //Kramis, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar