tisdag 14 april 2009

Tisdag 2009-04-14 (och igen)

Varför pratar man aldrig om "den rosa elefanten" ????!!!!


Nu vet vi ju alla att det inte finns några rosa elefanter (bara bra redigeringsprogram), jag använder den som metafor för saker som alla ser/vet men inte låtsas om. Jag vet att alla andra vet vad som är sanningen men ändå säger jag i en konfrontation om saken "hur menar du nu?!" Skärpning, om alla tala klarspråk och sanning så skulle vi ha en bra mycket bättre värld det är jag helt övertygad om och en sak är säker jag vill inte ha rosa elefanter i mitt liv!! Sen om det handlar om att skydda sig själv eller sin omgivning spelar ingen roll, det är MÄNSKLIGT att ha känslor, att göra fel etc. så till "min rosa elefant" sluta omedelbart upp med att försaka dig själv för ingen annan blir lidande i slutänden bara du!!!

/So long ... hörs imorrn, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar