måndag 27 april 2009

Söndag 2009-04-27



En fin helg med en ny bekantskap, dessa husky hundar stjäl verkligen en bit av mitt hjärta! Den husky jag haft förmånen att börja lära känna och mysa med denna helg heter Mira och är precis som "Z" en alldeles fantastisk liten mysmaja. Vi har kramat oss igenom hela helgen. I fredags vara vi ganska "tråkiga" vi handla mat inför helgen och pyssla lite, sen bekanta vi oss med omgivningarna vilket var jättespännande och den saknad hon visa precis när matte med sina döttrar lämnat henne var som bortblåst. På natten ville hon absolut sova i sängen och vem kan säga nej när en husky vill ligga i sängen, inte jag ialla fall!! Lördagen började vi i ganska långsamt tempo men vid lunch var vi i Garphyttan hos mamma och pappa där vi åt lunch och myste lite innan jag och Mira åkte upp och gick ett varv runt Ånnabodsjön, precis innan vi kom tillbaka till bilen såg vi ett rådjur på väldigt nära håll och det livade upp Mira ordentligt. Efter en snabb eftermiddagsfika hos mamma och pappa åkte vi tillbaka till stan och började förbereda en kväll med "T" och co. Vi hade bestämmt att de skulle grillas och ta en lugn hemmakväll, "O" hade med sig Mercuryn så efter grillning och kvällsfika med kladdkaka stuvade vi in oss 4 vuxna och Mira för att kolla in läget på stan. En mycket trevlig lördag, tack alla iblandade! Idag har vi varit rätt lata och sov ganska länge sen har vi mest myst och tagit promenader i omgivningarna då vädret inte var så jätteskönt. Dock överraskade Mira mig ordenligt då jag i ett obevakat ögonblick såg henne dricka mitt kaffe, tack och lov var det svalt och med mjölk i önska jag hade hunnit fånga det på bild ;) Ikväll kom husse och matte plus döttrar och hämta min nya kompis, det blev lika tomt som alltid när jag haft en "hundhelg" och jag saknar henne redan men om 2 veckor är hon tillbaka igen och då ska vi busa och mysa igen, längtar redan (Tack "A" med familj för lånet och förtroendet)! Jag blev arg nu ikväll då jag misstänker att nån som jag räknat som en vän ljuger eller åtminstone undanhåller något för mig vilket när ilskan lagt sig mest gör mig ledsen och besviken då jag ifrågasätter våran vänskap, tillit och respekt. Sanningen kan svida ibland men hellre det än lögner och undanflykter, jag är ett aktivt val och inget "ont måste" jag försöker ju bara vara en god vän efter bästa förmåga! Varför kan inte relationen till människor vara lika enkel som den till mina älskade Zeke och Mira?! Ilskans energi fick mig ialla fall kreativ så jag dammsög och torka golv i ett rasande tempo slog igång en diskmaskin och passade även på att ta en skön dusch så nu känner jag mig nöjd och harmonisk igen och laddad för en ny vecka på jobbet och kvällar med "måsten" och vänner i en salig blandning. Bäst att hoppa i säng nu så jag inte börjar veckan med att försova mig eller nåt.

//Godnattkram, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar