söndag 19 april 2009

Söndag 2009-04-19

April börjar gå mot sitt slut och våren är i antågande vilket känns underbart!!
Igår hade jag en toppen dag, hämta Z på förmiddagen och passade då på att slänga ett öga på Peter och Johanna´s utemöbler som dom inte skulle ha kvar och eftersom dom föll mig i smaken så bestämde vi att dom skulle komma in med dom på söndagen så kunde dom ta med sig Zötis hem då, dvs. Z stanna enda tills idag *jippi* så igår träffa vi "T" med hund vid naturens hus och tog en långpromenad med våra favoritkillar i vårsolen mycket mysigt. Z bada upp till magen och T´s hund dök i hela han så är övertygad om att även våra fyrbenta vänner har vårkänslor :) Sen på kvällen blev jag bjuden på fest och övervägde att lämna Z en stund men han var sååå sällskapsjuk och kelig så kunde inte slita mig, blev alltså myskväll istället (förlåt J, men är inte mycket som konkurrerar ut Z på myshumör). Sen smet han in under soffan och en stor husky ska inte få plats där så när han ska ut så får vi hjälpas åt, jag drar och han ålar, lika komiskt varje gång. Idag vakna vi rätt sent vid 10:00 och sen är det obligatoriskt mys och klia på magen stund så klockan var nog runt 11 snåret innan jag kunde börja göra mig iordning för att åka till mamma och pappa och äta lunch å skapa lite extra städning för min mor imorgon, stackars mamma. Min mamma har enorm respekt för hundar (hundrädd) men som den underbara mamma hon är så lär hon sakta men säker lära känna Z och skämmer bort honom precis som vi andra och han tycker självklart om henne eftersom han vet att hon inte kan låta bli att mata honom med diverse godsaker. När vi kom hem på eftermiddagen hade jag extremt ont i halsen och somna i soffan tydligen somna även Z för vi såg båda yrvakna ut när mobilen ringde. Det var Johanna och Peter som var på väg, efter deras besök är det tyst och tomt som alltid när Z åker men numera är min uteplats uppgraderad med en soffa ett större bord och två stolar och det ser rktigt bra ut, tack så mycket Johanna och Peter!! Bilder på förändringen kommer denna vecka, men har alldeles för ont i halsen och är hängig för att göra mer än absolut nödvändigt idag. Så nu ska jag krypa ner bland Z´s hundhår i sängen och hoppas vara pigg så att jag åtminstone kan släpa mig till jobbet imorrn, börjar inte förrän 10 så de ska nog inte bli nåt större problem.

/Gonatt och sov gott, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar