måndag 6 juli 2009

Måndag 2009-07-06

Hej igen! Förlåt att jag varit så kass på att skriva men att vara arbetslös är ju en hel vetenskap och jag har sällan haft så mycket om mig och kring mig som nu. Men jag klagar absolut inte, alla dessa underbara medmänniskor i mitt liv som ger så mycket av sig själva till mig så att jag blir alldeles rörd,och självklart mamma och pappa som stöttar mig villkorslöst, tack för att för att ni finns allihop!!! Min "sambo" Mira gör självklart också livet mycket enklare (oftast) då hon ger mig ett helt annat perspektiv på tillvaron och vad som känns viktigt i livet min underbara söta vovve. Men såhär kan det se ut när matte surfar för mycket då säger hon ifrån!!



Å som ni förstår av bilden är det svårt att skriva när sötnosen lägger huvudet på tangentbordet! ;) Ja mycket har hänt dom senaste veckorna på både gott och ont och det skulle ta på tok för lång tid att berätta om allt samt försöka få det i kronologisk ordning. Men jag är tacksam för alla timmar med och utan familjen "F" i deras mysiga hus det har verkligen gett mig massor av energi att fatta som det känns nu rätt beslut, samt en viss "trucker" som virvlat in i mitt liv och spridit enormt mycket glädje och jag hoppas det fortsätter så låååång tid framöver du ger mig styrka tjejen även om jag ibland gör tokiga saker!! Sen finns de ju såklart en fin vän till som verkligen varit schysst och sett till att hålla mig och vovven vid gott mod och inspirerat mig till att göra massa projekt jag aldrig trodde jag skulle fixa nästan själv, bugar och bockar!! Igår köpte jag ett bord på en loppis som var i ganska krassligt skick, men efter en hel dags slit med slip, färg och lite handfasta råd från far och vän så har jag nu fått ett helsvart bord som dessutom ska få en spegel och lite lampor inne i klädkammaren, för gissa vad jag har påbörjat urröjningen där och strävar sakta men säkert mot en enklare variant av "walking closet" det känns så lyxigt! Bilder kommer den dag jag är helt färdig och alldeles nöjd. Sen på tur är nog att "fiffa" till lite andra möbler som jag tänkt göra mig av med men fått inspiration till att återanvända. Och kanske innan sommaren är slut kommer min hall och kök ha antagit en ny färg men bara kanske man vet aldrig vad som händer så vågar inte planera och hoppas för mycket. Nej nu är klockan sådär mycket igen och på grund av sömnbrist igår (men det var det värt)så borde jag försöka somna lite tidigare idag om jag ska kunna fortsätta att förverkliga min dröm om den perfekta lägenheten för mig!

/Kram och godnatt för nu men hoppas kunna skriva mer imorgon, C!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar