onsdag 29 juli 2009

Onsdag 2009-07-29

Tiden bara rinner iväg och jag gör massor av roliga saker hela tiden och känner mig otroligt lyckligt lottad med alla underbara individer i mitt liv, människor som djur! Det enda som gnager i bakhuvudet är hur det ska bli med jobb, kommer det att lösa sig inom den närmaste framtiden eller ej?! Visst är det kanon att vara hemma och hinna med både "projekt", vänner och familj men det här var ju bara en tillfällig grej som jag iofs behöver mer än väl för att få dom sista pusselbitarna på plats i livet men nu börjar jag få ett sug efter att få lite rutin och vardag igen samt känna att ekonomin inte kommer bli ett bekymmer på sikt. Jag har fått lite hintar men dom känns långt ifrån säkra och det gnager men ska se vad jag kan göra för att nå mitt mål som är en fast tjänst på ett ställe jag i efterhand kan ångra att jag valde och lämna då jag inte visste hur framtiden där skulle bli, men en fast tjänst där skulle verkligen passa mig som handen i handsken och inte ens få mig att snegla åt något annat! Tänk om förhållanden med killar var lika enkel som att söka jobb, man visar sina meriter, lämnar några referenser och får en provanställning och sköter man sig då så får man vara kvar. I en relation hur trygg den än verkar och hur bra man än gör ifrån sig så lurar hela tiden räddslan att bli lurad, sviken och förd bakom ljuset. Men en dag hoppas jag hitta "hem" på riktigt i både arbetslivet och privatlivet och inte behöva prova stigar jag innerst inne vet inte leder nån annanstans än till besvikelser ibland för mig och ibland för min omgivning. Nu ska jag krypa ner så jag är pigg imorrn så jag kan ta tag i alla "måsten" jag försummat under veckan till förmån för att vara social med mina vänner.

/Kram och godnatt, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar