söndag 16 augusti 2009

Söndag 2009-08-16

Som vanligt är jag hopplös på att uppdatera min blogg, men det häner ju så mycket hela tiden så tyvärr händer det mer än en gång att jag prioriterar bort bloggen, men hoppas det blir lite bättre nu när hösten är på intåg och det blir mer tid hemma och framför allt inne vid datorn. Den här sommaren har verkligen varit underbar med alla finna vännner oc familj och inte minst min älskade Mira!! Min älskade underbara vovve som jag skriva spaltmeter om eller bara sitta och titta på i evigheter och känna lyckan i att hon är min och verkar trivas och må bra här! I Torsdags var vi hos kenneln där hon ä uppvuxen och levt större delen av sitt liv, dom har fått ursöta valpar så lite svårt att slita mig plus alla vuxna fina hundar som finns där, vill också ha masso av hundar och hus på landet! Tack Ann och Patrik för ännu ett trevligt besök på Arctic Howlers!! Har även klarat av en del projekt nu i sommar medans jag gått hemma, bla. hämtat plattor så att min uteplats kan få sig en liten ansiktslyftning så nu är det "bara" att gräva lägga grus och sand och sen är det klart. Hoppas jag får det gjort i år åtminstone ;) Sen har jag inte allt för mycket projekt kvar i lägenheten så det går framåt. Lite nya möbler och hyllor samt nån enhetlig lösning i hallen men sen är det bara golv och väggar kvar innan jag kan säga att jag har mitt drömboende, den enda sorgen är att det inte är en bostadsrätt. Men man kan ju inte få allt här i livet och jag är mycket nöjd och lycklig ändå!!!!
Ska bli spännande och se hur länge jag blir hemma i höst, om jag får nåt av dom jobb jag vill ha eller om jag ska börja fundera i andra banor så som omskolning kanske.
Idag har jag varit lat och oproduktiv, men tar mig rätten att vara det en söndag. Några promenader med Mira ute i blåsten å lite surr med goda vänner på msn känns lagom, sen blir det att läsa bok eller se en film ikväll kan jag tänka. Mamma och Pappa är nu i Strömstad i vårat andelshus (www.brfcapri.se) den här veckan så är lite avundsjuk men beroende på vädret så åker vi nog ner på tisdag och gör dom sällskap till lördag ett år utan ett par dagar på Capri blir inte riktigt desamma, det är min oas i livet!! Igår blev jag bjuden på god mat och trevligt sällskap här hemma så är lite seg idag då det blev rätt så sent men det är det värt! Nästa gång vi ses hoppas jag att vi dessutom har en sak att fira men det återstår att se.

/Kramelikram, C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar