måndag 8 juni 2009

Måndag 2009-06-08

Redan Måndag och en ny arbetslös vecka tar sin början! Helgen blev kalas bra, i fredags myste vi och fira Mira som fyllde 8år med massor av god mat och godis. Hennes människokompis "U" kom en sväng med en present i form av ett grisöra och det uppskattades, självklart fick båda hundarna varsitt. Vi tog en långpromenad och myste sen var det dags för oss tvåbenta att fika och äta lite gott också. På kvällen blev det en del fara och flänga då jag haft lite krångel med mitt PS2 som inte alls var chippat och jag fick i panik dra iväg och åtgärda saken och det gick bra så sent på fredagkväll var allt frid och fröjd och skivorna fungera som dom skulle. På lördagen var vi lite sega på dagen men kvällen blev en riktig höjdare!! Vi drack alla de vi gilla och "R" och jag duellera hejvilt i Singstar damn he´s good så måste öva lite så jag kan spöa skiten ur han nästa gång *hihi*. På natten blev det en spontan utgång till Harry´s där vi fortsatte parta tills det stängde och vi snällt fick gå hem. Något rund under fötterna blev det en vända med vovvarna och sen lite glass innan det var dags att somna för att vakna till en dag som "bakis & skakis" men det var det absolut värt "T.E., J och R" är för underhållande sakna dock T.S men S min dagmatte till Mira var med en stund och det gilla vi!! På söndagen kom först Zekes matte och husse för att hämta hem honom jag var helt slut men höll mig på benen en stund och försökte verka trevlig men tror jag misslyckades rätt kapitalt ;) De blev verkligen tomt när han åkte då jag verkligen trivts med att ha två vovvar hemma. Sen kom T.E. en stund senare och hämta sina prylar hon lämnat för att slippa släpa runt på krogen, samma där försökte verka trevlig men gick halvbra. Sen ömsom sov jag ömsom kolla på tv-serier tills jag insåg att går jag inte upp och duschar NU så kommer jag inte hinna göra min medborgerliga plikt och rösta så sagt och gjort så blev det dusch och sen masa sig till vallokalen, lite stolt över mig själv att jag faktiskt kom iväg! Efter en runda med Mira blev det åter slappa i soffan innan sängdags. Idag har verkligen varit en toppen dag, först var jag och Mira ute hos Mamma en stund och åt lunch och myste, min mamma är bäst snällare person får man leta efter och min pappa är likadan men tyvärr var han på jobbet så han träffa jag aldrig. Efter en alldeles för slapp och skön dag hos mamma så åkte vi hem och tog en promenix och köpte lite blommor för ikväll var jag bortbjuden till T.S. på Tacos, mycket mycket trevligt "R" och "J" var också där. Kvällen avrundades med att T.S. och jag tog våra vovvar på en kvällspromenad och snacka strunt under tiden. Tack T.S. för ikväll! Kan inte alla mina dagar vara så här sköna och trevliga med en perfekt mix av familj och vänner! Men samtidigt så vill jag ju jobba på dagarna och mitt samvete tillåter inte att jag ligger på latsidan på nåt sätt för att ha en tjänst snart igen, men jag kan ju inte trolla bara göra mitt yttersta! Dock önska jag verkliiiiigen att jag hade en handbok för vissa killar i mitt liv den ena gör mig mer konfunderad än den andra men det är väl bara tiden som kan utvisa vad det blir av alltihop!

Go´natt kramar,C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar