måndag 12 mars 2012

En skön semesterdag och en toppen helg!!

I Torsdagskväll tog vi helg alla tre samtidigt, jag R och Mira myste in helgen och det är verkligen vardagslyx att vara hemma allihop en fredagmorgon. Så i lugn och ro käka vi frukost och sega runt, när jag tog ledigt var tanken att jag skulle påbörja operaton rensning och städning av lägenheten men det blir sällan som jag planerar. Så istället blev jag besökt av en kvinna som tagit fel på dag för visning av min lägenhet så jag som har aningens svårt att säga nej bjöd in henne att se sig omkring och innan hon var färdig kom "C" som jag lite spontant bestämt lunch/promenaddate med vilket blev riktigt trevligt som alltid när vi umgås. Självklart oaaades och ahhhades ju självklart över min nyrenoverade lägenhet och över huset vi köpt. När "C" åkt blev det dags att påbörja fiffandet inför kvällens bravader som var middag på east west och Ryddell&quick på Ritz med tjejerna "T&T". Sen när jag kom hem nångång efter 02 på natten var jag riktigt trött men det var det värt! Resten av helgen gick i något lugnare tempo och vet i sjutton hur men inte ett uns av baksmälla på lördagen så de blev att mysa med bokläsning en hel del medans R roade sig med nåt nytt spel på xboxen. Söndagen blev aningens mer produktiv med en sväng till Marieberg och när jag kom hem gjorde jag kålpudding och gräddsås som blev helt ok men med några smärre justeringar till nästa gång kommer den bli perfekt! Men eftersom jag i princip inte gjort något av alla "måsten" som behövde fixas innan tisdag då det är visning plus besiktning av lägenheten så fick söndagkvällen och måndagkvällen ägnas åt det. Trist men nödvändigt. Men från och med imorgon kväll finns det längre ingen ursäkt att skjuta på operation rensning och städning längre bara att ta tjuren vid hornen och sätta fart så det inte blir någon panik i slutet som det gärnablir i mitt liv eftersom jag har en charmig benägenhet att vara tidsoptimist! Nu håller jag tummarna att hon som tog fel på tid i fredags vill ha min lägenhet för då kommer många saker lösa sig väldigt enkelt och naturligt bland annat köper hon min diskmaskin och tvättmaskin, bara en sån sak! :)
Dags att krypa ner och få lite sömn nu.
/Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar