lördag 15 januari 2011

Lördag 2011-01-15

Underbara granne!!! Jag har världens bästa granne, igår satt jag å fundera på hur jag skulle kunna gå upp på stan med Mira för att handla en grej, luftade min fundering för grannen som glatt tog sin hund och följde med så jag kunde binda Mira gå in och handla och gå hem igen! För att ta bilen eller lämna Mira hemma kändes ju inget skoj när jag visste att hon skulle uppskatta promenaden. Antar att jag är lite knäpp men är så tråkigt att göra saker utan min bästis med fyra ben och svans!!!
Den här helgen ska jag och Mira umgås massor och göra "mira saker", jag älskar henne så mycket och eftersom jag vet att dom nästkommande två lördagarna ska hon vara hos mina föräldrar som hon älskar men matte kommer sakna henne något fruktansvärt! Mira är den bästa sambo man kan ha, hon är till och med snygg när hon yrvaket plirar med sin fina ögon mot mig på morgonen och undrar varför i glödheta vi ska gå upp innan det är ljust ute när det är så varmt och skönt i sängen! Men får hon bara komma ut har hon snart glömt sängvärmen och springer glatt runt och luktar på snöhögarna. Idag har vi haft sovmorgon för att efter första utgången bara slappat, men nu ska vi städa plocka och fixa. Sen blir det en längre sväng så Mira får sträcka ut lite och kan sova gott medans matte gör köttgryta och bakar en kaka. Nej nu får det vara nog med Mira "rapport" för idag så vi får något gjort.

/Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar